FANDOM

Завдання стрілки - змінювати напрямок прямування трамвайних поїздів. Досягається це завдяки використанню спеціальних парних клинів - пір'я стрілки, які віджимають реборди коліс і направляють їх в потрібному напрямку.

Ручне переведення стрілки - важка, малопродуктивна і при інтенсивному вуличному русі до деякої міри небезпечна праця. Зараз переведення стрілок виконується автоматично. Дійсно, стрілка має електрифіковану систему управління з електромагнітним приводом. У стрілочній коробці знаходяться два соленоїда. Вони мають фактично подвійний сердечник, з'єднаний з тягою, яка, в свою чергу, з'єднана з пір'ям стрілки (див. малюнок).

Файл:Strelka1.jpg

Працює система управління стрілкою від контактної мережі трамвая напругою 600 вольт. Один з електроприводів серієсний (С), він включений в електричний ланцюг послідовно ланцюга трамвайного вагона. Другий - шунтовой (Ш) - включений в електричний ланцюг паралельно. Сериесный привід встановлюється в коробці стрілки праворуч по ходу руху, а шунтовой - зліва.

На контактному проводі в 16-18 метрів перед стрілкою знаходяться сериесные повітряні контакти (СК), які опускають дугу (струмоприймач) трамвая, плавно відриваючи її від контактного проводу (КП). В 25 метрах за стрілкою на лівому напрямку, на одному рівні з контактним проводом встановлені шунтовые повітряні контакти (ШК).

Файл:Strelka2.jpg

Якщо трамваю треба пройти направо, то водій проводить його під серіеснимі повітряними контактами накатом, з вимкненими двигунами. Тому стрілка залишається в нижньому положенні, так як серіесная ланцюг виявляється розімкнутої (схема 1).

Файл:Strelka3.jpg

Якщо трамваю треба повернути ліворуч, то водій з допомогою контролера включає двигуни. Коли поїзд проходить під серіеснимі контактами з увімкненими двигунами, то виникає електрична ланцюг: контактний провід - сериесный електропривод - сериесные повітряні контакти - двигуни вагона - рейки - тягова підстанція (Т П/З). При цьому сериесный соленоїдний привід втягує сердечник і переводить стрілку для лівого спрямування руху (схема 2).

Файл:Strelka4.jpg

Таким чином, контролер трамвайного поїзда і служить як би рубильником, замикаючим серієсний електричний ланцюг стрілки. Після того як вагони пройшли стрілку під шунтовими повітряними контактами, автоматично виникає інший електричний ланцюг: контактний провід - шунтові повітряні контакти - шунтовий електропривод - рейка - тягова підстанція. В результаті шунтовой електропривод втягує сердечник і повертає пера стрілки для правого напрямку руху (схема 3).

Для захисту електричних ланцюгів на найближчій до стрілкою опорі або стіні будівлі встановлюється шафа перемикання з запобіжниками і відключають пристроями. Саме це пристрій уважний читач помітив на щоглі.

Нарешті, питання безпеки. Для пішоходів описана система управління стрілкою абсолютно безпечна, всі пристрої, розташовані на висоті, доступній для пішоходів, ізольовані і надійно заземлені. Приводні пристрої стрілки мають безпосередні і надійні контакти з рейками, до яких приєднані «відсмоктуючі» (мінусові) фідери, що йдуть на тягові підстанції. В результаті потенціал на рейках, як правило, не більше 10-15 вольт.