FANDOM

КТВ 55 2 Шабл

На фото видно обидва бугелі, що почергово підключалися, залежно від напрямку руху вагона

Бугель — вид струмоприймача, однин з трьох головних пристроїв, які використовуються на трамваях, щоб передати електричний струм від проводів зверху до трамваю униз.

Пристрій був дуже поширений в континентальній Європі, тепер в значній мірі замінено пантографом.

Походження

Коли бугель був спочатку задуманий німецьким винахідником Ернстом Вернером фон Зіменсом наприкінці 1880-их, американський винахідник Франк Дж. Спрегу у Вірджинії тільки но запатентував свою систему «полюса візка поточної колекції від верхнього проводу» [1].

Щоб уникнути порушення цього патенту, компанія Siemens була змушена проектувати свою власну, унікальну форму поточної колекції, а саме, бугель.

Бугель спочатку використовувався електроенергетичною компанією Siemens в її ранніх електричних трамваях [2].

Хобарт — електрична система трамвая — вперше в південній півкулі, з 1893 р. використовував автомобілі Siemens з дуже ранніми бугелями. Деякі інші континентальні європейці, як і деякі англійські системи трамвая також використовували цей метод.

Будівництво

Файл:Пам'ятник старому трамваю.JPG

Бугель - один з найпростіших і найбільш надійних методів поточної колекції, використовуваного на трамваях. Спочатку це був звичайний прямокутник із нижнім розривом, ширшою стороною змонтований на даху трамвая.

В кінці 1900-их прості згадані вище методи створення поступово замінялися складнішими і складнішими методами, але загальний режим роботи залишався тим самим.

Зміни дизайну є найбільш примітними на системах, де і подвійні (двоповерхові, як у Лондоні), і однопалубні машини використовувалися на тій же самій системі. У одноповерхових трамваїв зазвичай є високі і легші за масою колекціонери зі складними структурами, щоб підтримати важку пластину колекціонера із литої сталі, в той час як у двоповерхових трамваїв зазвичай є більш важкі коротші колекціонери з менш складними структурами.

Щоб підтримати хороший електричний контакт, бугель повинен проявити досить сильний тиск на провід знизу.

Сталеві рейки, по яким рухається трамвай, замикають електричну мережу.

Особливості будови

Бугель повинен бути встановлений таким чином, щоб головний край пластини струмоприймача підвищився б на кілька дюймів вище контактного провода, коли штанга бугеля направлена максимально вверх. Таким чином струмоприймач зазвичай нахиляється в сторону, протилежну руху. Коли потрібно поїхати в протилежному напрямку, струмоприймач слід змістити в сторону корми. Щоб це сталосяся, верхній провід повинен бути піднятий на кілька дюймів в місцях, де змінюють напрям руху. Ця операція зазвичай досягається мотузками і шківами. Струмоприймач складений до горизонтального положення, коли трамвай не знаходиться у використанні.

У деяких ранніх вагонів не було ніяких засобів змінювати нахил струмоприймача. Вважалося, що це відбудеться автоматично, коли трамвай почав їхати, але часто такі пристрої давали відмову.

У більшості радянських трамваїв (деякі з яких все ще знаходяться у використанні в екс-СРСР) не було ніяких засобів змінювати нахил струмоприймача. Ці трамваї не були розроблені, щоб їздити в різних напрямках. Інший приклад - трамвай КТВ-55-2, у якого було два бугелі для двох різних напрямків руху.

Переваги та Сучасне Використання

Бугель складніший в виробництві, ніж штанга, але простіший від пантографа.

Переваги

  • Мала вірогідність зіскакування з дроту, а, отже, відсутність необхідності влаштування стрілок, як для штанги

Недоліки

  • Оскільки контактна пластина, особливо на поворотах і змінах рельєфу, ковзає по дроту горизонтально із різними навантаженнями, потрібно з одного боку забезпечувати більший тиск на дріт, що, з іншого боку, збільшує зношуваність контактної пластини, оскільки її не можна робити з твердого сплаву, щоб не стирати проводи.
  • Необхідність ставити два бугелі на вагонах з двома кабінами для двох протилежних напрямків руху [3]

Бугелі все ще використовуються в деяких системах трамвая в екс-СРСР, — в Казані, Мінську, Дзержинську, Даугавпілсі.

Виноски

  1. Тут особливості перекладу. Мається на увазі Поточна колекція = приймання потоку струму, а отже, колекціонер — це струмоприймач
  2. в кінці 1880-х або на початку 1890-их
  3. Цього недоліку позбавлений пантограф. Також можна забезпечувати електричні системи підйому / опускання бугелів на кінцевих зупинках, як це реалізовано у напівпантографах